SILKEBORG AFDELING
DM Vindere fra SilkeborgFor medlemmerINTERN

Kåringsholdet

På kåringsholdet er der fuld fokus på at nå Dansk Politihundeforenings kåring. Kåringen er en brugshundeprøve, som kan bruges i forbindelse med en avlskåring. Når du har bestået din og hundes kåring, så kan I stille i Dansk Politihundeforenings officielle konkurrenceprogram. Kåringen svarer til godkendelseprogrammet for politiets patruljehunde.
Kåringdholdet er derfor til, og for, dig som ønsker at komme videre i programmet og konkurrerer med din hund.

Det er instruktørerne og dig som hundefører imellem, som afgør om du kan rykke op på kåringsholdet.

Kåringsholdet træner fast, hver søndag kl. 9 og hver anden tirsdag kl. 18 (ulige uger).
Du vil træne mod kåringen i følgende 10 discipliner:
  1. Lineføring
  2. Fri ved fod
  3. Apport
  4. Spring
  5. Halsgivning
  6. Afdækning - hunden skal være afdækket i 2 minutter.
  7. Sporsøg
  8. Rundering
  9. Stop af stokkebevæbnet person
  10. 10.  Stop af pistolbevæbnet person
Øvelse 9 og 10 vil I ikke som sådan komme til at træne på holdets faste træningsdage, men der er mulighed for at træne stop/bid på bideaftnerne/dagene, som bliver lagt på op klubbens Facebook-gruppe af bidefiguranterne.

Instruktøren vil på bedstevis imødekomme og fastlægge træningen på hunden og førerens præmisser.
Ønsker du at komme på kåringsholdet, skal du tage fat i din nuværende instruktør eller i Claus Sørensen.

Når du er klar til kåring, SKAL du have bestået en prøvekåring inden. Dette er for at sikre, at du og hunden er klar. Prøvekåringen forløber på samme måde som kåringen.

Se forhold vedrørende prøvekåring og kåring - KLIK

Holdets instruktør: